Aftenklub

Billed af klub logo

Velkommen til Klub Lysholm

Skolen har klubtilbud for elever fra 12 år. Her er der fokus på aktiviteter for unge i et miljø på tværs af klasserne.

Der er en fast gruppe pædagoger og pædagogmedhjælpere, som er tilknyttet fritidstilbuddet om eftermiddagen og klubtilbuddet.

De torsdage, der er klub, starter denne kl. 16.00 og slutter kl. 19.00. Klubtilbuddet hører primært hjemme i udskolingen, samt i tumlesalen – og i øvrigt ud af huset, når dette er planlagt. Klubben vil nogle gange starte tidligere, dette bliver skrevet på en særskilt turseddel.  Der laves individuelle aftaler i forhold til hjemtransport. Nogle unge hentes, mens andre igen køres hjem med en særlig busordning.

Formål

Formålet med Klub Lysholm er at tilbyde et socialpædagogisk fritidstilbud til 12- 17 årige unge med betydelig og varigt nedsat psykisk og fysisk funktionsevne, hvor der er mulighed for samvær og aktiviteter med ligestillede og jævnaldrende. Herunder at yde den enkelte unge den pædagogiske bistand som vedkommende måtte have brug for i forhold til at kunne deltage i aktiviteter i samvær med andre unge.

Tilbud

Nøgleordene for os, er aktiviteter og mulighed for samvær med jævnaldrende og ligestillede. Vi planlægger ud fra, at Klub Lysholm skal være et fristed for de unge, hvor deres glæde og succes oplevelser er målet.

De tilbydes individuelt tilrettelagt støtte til at kunne nå dette via aktiviteterne og samværet med de andre.

Vores mål er, at mange af de unge får opbygget venskaber, som de selv har svært ved at opsøge, dyrke og fastholde uden støtte.

Generelt vægtes også at have tid til hyggeligt samvær med vennerne, samt muligheden for medindflydelse og medbestemmelse i forhold til aktiviteter m.v.

Praktisk information

Klubben har en kalender, som medsendes til forældre og aflastningsinstitutioner.

Kommunikation sker via iPad og AULA.

Den unge bedes have en ekstra madpakke med, de aftener, hvor der ikke laves mad eller spises ude.

Telefonisk kontakt

Vi kan fanges på mobil: 51151979.

Vi glæder os alle til nogle gode og givende aftener med jeres unge.

M.v.h. Klub Lysholm

Billed af hygge om bål