Psykologbetjening

Psykologbetjening på Fjordskolen Lysholm

Som psykolog fra PPR i Roskilde kommune, varetager jeg psykologbetjeningen på Fjordskolen Lysholm. Herudover betjener jeg også psykologfunktionen på Specialklasserækken på Tjørnegårdsskolen, samt i specialbørnehaven Bjerget.

PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) er et tværfagligt team bestående af specialpædagogiske konsulenter og vejledere, talehøre konsulenter og psykologer.

Som skolepsykolog består mit arbejde bl.a. i:

• At yde rådgivning og sparring til lærere, pædagoger og forældre omkring skolerelaterede problematikker.
  • At udarbejde forskellige former for pædagogiske psykologiske undersøgelser og vurderinger af elevers skolemæssige behov, hvor der opstår tvivl.
  • At udarbejde henvisninger til nærmere udredning; fx i børne- og ungdomspsykiatrisk regi.
  • At foretage årlige vurderinger af hvorvidt eleverne fortsat er indenfor målgruppen og velplacerede på Fjordskolen Lysholm. Disse vurderinger foregår i forlængelse af elevkonferencerne, hvor også forældrene og skolen tager stilling til hvorvidt den enkelte elev fortsat er velplacerede på skolen.

I er altid velkomne til at kontakte mig, hvis I har spørgsmål.

Jeg træffes lettest på mail: evake@roskilde.dk eller på tlf.29167113. Såfremt I skriver til mig på skoleintra, vil jeg anbefale at I sætter flueben i at mailen sendes til min roskilde.dk-mail også.

Eva K. Edwardsen