Hvad siger forældrene?

Det allerbedste ved, at min datter går på Lysholm, er visheden om, at hun er omgivet af voksne, der ved, hvordan de skal hjælpe hende. De har både de faglige og sociale forudsætninger for at give hende en tryg hverdag, som gør, at hun kan lære mest muligt. Hun har fx fået roen og overskuddet til at begynde at lære at læse. Og så står personalet altid klar med en krammer, når der er brug for det.

De trygge omgivelser på Lysholm har været med til at sætte min datters sociale og faglige udvikling i gang, efter at den var gået lidt i stå. Hun er generelt glad for skoledagene og vil gerne lave mere skolearbejde derhjemme.

Min datter bliver som alle børn på Lysholm behandlet med respekt og integritet og altid ud fra devisen om, at hun har samme rettigheder som alle andre børn. Det gør, at hun bliver set, hørt og anerkendt.

Lysholm tilbyder nogle fantastiske rammer med et superkompetent og altid imødekommende personale og lang række af tilbud i løbet af skoledagen, som gør børnenes skoledage varierede, sjove og lærerige. Min datter går fx på yogahold, legehold og til fysioterapi hver uge. Det skaber gode sociale oplevelser og udvikler hende både mentalt og fysisk.

Lysholm er hurtige til at reagere med ekstra indsatser, når ens barn går gennem særlige svære perioder og både forældre og barn har brug for hjælp. Det er med til at gøre Lysholm til et særligt sted.

Vores datter bliver set, hver eneste dag. Så at undervisningen tilrettes så den passer til hende. Hvis fx det er en dårlig dag/lavt energiniveau eller andet på spil. Man forsøger konstant at udvikle hende og ikke opgiver - men man forsøger en ny tilgang hvis noget ikke lykkedes i første omgang.

Vi har set en stor og positiv udvikling siden vores datter startede på Lysholm.

Det bedste er, at vi, som forældre bliver hørt og bekymringer ikke negligeres. Den enorme støtte man får til sit barn, så at hverdagen fungerer for hele familien samt for skolen.

Der bliver støttet op om vores barns faglige og personlige udvikling, og daglig dagen lige er tilpasset hans behov, og han får de pauser han har behov for.

Vores barn bliver mødt i hans behov, og skolen kan rumme ham og hans udfordringer.

Kompetente og dygtige voksne hele vejen rundt, alle er meget imødekommende, og der er en god og tryk stemning på skolen. Man kan mærke de voksne er oprigtige, anerkendende, og god til at se elevernes behov, udfordringer, og handle på det. Vi sætter stor pris på det tætte samarbejde.

Min dreng som er non-verbal og kørestolsbruger elsker at gå i skole, på sine fridage giver han tegn til “skole” fordi han gerne vil i skole. Lærerne støtter op omkring legesituationer og han har mange venner. Det har gjort at jeg nu kan læne mig tilbage og nyde vores hverdage på en hel anden måde.

Tryghed. Stabilitet. Min søns “andet hjem”.

Lysholm har “rykket” min søn på så mange områder, hvor andre så begrænsninger.

En oprigtig interesse og en kærlig inkluderende tilgang til vores barn men også til os forældre.

Lysholm står altid klar til at hjælpe os forældre med både samtaler men også helt lavpraktisk med hjælp til f.eks. Piktogrammer, billeder etc. Etc.

Det bedste ved Lysholm er den tryghed det giver både vores datter og os som forældre. I er så gode til at planlægge dagene og til at forberede hende på hvad der skal ske.

Vi ved at hun er i gode hænder, så vi kan give slip og koncentrere os om vores arbejde, mens hun er i skole.

Lysholm gør en altafgørende forskel! Som forældre til et barn med handicap kan det være svært at finde tid til det hele og derfor er det så vigtigt for os at vide at I er med til at hjælpe hende med at udvikle sig.

Min datter er en del af et fællesskab, som vi ikke kan give hende. Hun kan spejle sig i andre børn og med hjælp fra de voksne danne relationer og dermed få nogle oplevelser, som er så vigtige for hendes udvikling.

Min datter har lært at tælle, stave, er blevet renlig og har lært en del om sig selv, sine følelser og det at sige fra.

Det bedste ved Lysholm er helt klart personalet. Vi har aldrig før oplevet så engageret et personale, som virkelig brænder for det de laver. Det siger også noget om et sted at så mange af medarbejderne har været der så længe.

Selvom vores datter er træt, når hun vågner, og vi så giver hende muligheden for en fridag, så vælger hun selv at tage i skole – det siger vist alt om Lysholm 😊❤️.