Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Udviklingsplan

Skoleåret 2023-24

På Lysholm sætter vi fokus på:

  1. Auditive og visuelle forudsætninger for elevernes læring
  2. Den professionelle tilgang til det pædagogiske arbejde
  3. Overgange

Det gør vi ved at:

1.  Auditive og visuelle forudsætninger

Vi fremmer de auditive og visuelle forudsætninger for elevernes læring.

Det sker ved at …

(a) optimere det lysmæssige og lydlige miljø,

(b) tilpasse undervisning og pædagogik, så der tages størst muligt hensyn til elevernes behov, samt

(c) afdække og afhjælpe elevers specifikke syns- og hørevanskeligheder

 

2. Professionel tilgang

Vi konsoliderer og videreudvikler den professionelle tilgang til det pædagogiske arbejde.

Det sker ved at …

(a) styrke personalets pædagog­iske og under­vis­nings­mæssige samarbejde

(b) sikre et fælles sprog for elevernes kompetencer, samt

(c) videreuddanne personalet inden for autismepædagogik

 

3. Overgange

Vi har særligt fokus på at lette de udfordringer, der kan opstå ved overgange …

  • fra børnehave til skole,
  • fra indskoling til mellemtrin,
  • fra mellemtrin til udskoling og
  • fra skole til efterfølgende uddannelse

Det sker ved at …

(a) indgå tæt samarbejde med børnehaver om brobygning fra bør­nehave til 0. klasse,

(b) forberedelse af elever og forældre, når de skifter trin, samt

(c) forberede udskolingselever og deres forældre på de ungdoms­uddannelser og efterskoletilbud, de skal fortsætte på