Skoleåret 2023-24
På Lysholm sætter vi fokus på:
- Auditive og visuelle forudsætninger for elevernes læring
- Den professionelle tilgang til det pædagogiske arbejde
- Overgange
Det gør vi ved at:
1. Auditive og visuelle forudsætninger |
Vi fremmer de auditive og visuelle forudsætninger for elevernes læring. Det sker ved at … (a) optimere det lysmæssige og lydlige miljø, (b) tilpasse undervisning og pædagogik, så der tages størst muligt hensyn til elevernes behov, samt (c) afdække og afhjælpe elevers specifikke syns- og hørevanskeligheder |
2. Professionel tilgang |
Vi konsoliderer og videreudvikler den professionelle tilgang til det pædagogiske arbejde. Det sker ved at … (a) styrke personalets pædagogiske og undervisningsmæssige samarbejde (b) sikre et fælles sprog for elevernes kompetencer, samt (c) videreuddanne personalet inden for autismepædagogik |
3. Overgange |
Vi har særligt fokus på at lette de udfordringer, der kan opstå ved overgange …
Det sker ved at … (a) indgå tæt samarbejde med børnehaver om brobygning fra børnehave til 0. klasse, (b) forberedelse af elever og forældre, når de skifter trin, samt (c) forberede udskolingselever og deres forældre på de ungdomsuddannelser og efterskoletilbud, de skal fortsætte på |