Hvad siger personalet?

Lærer på mellemtrinnet:

• Hvorfor er Lysholm et godt sted at arbejde?

Fordi der mulighed for at udvikle sig fagligt –både kurser ude, men også internt. Det kan jeg rigtig godt lide. Og så er her en rigtig god stemning på Lysholm!

Folk er meget imødekommende. Det giver mig stor viden, at her er mange forskellige faggrupper.

Vi arbejder ud fra mangfoldige fællesskaber, hvor vi har fokus på at give børnene en stemme i eget liv og i fællesskabet. Og det gør det fedt at være her!

• Kan du give et eksempel på, hvad der gør Lysholm til en særligt god arbejdsplads?

Når jeg sidder i min forberedelse, kan jeg både snakke fagligt med mine kollegaer, men der er også mulighed for at have det sjovt og snakke om alt muligt andet.

• Hvordan har du udviklet dig fagligt ved at arbejde på Lysholm?

Jeg har fået ny viden om det her særlige område, som jeg ikke havde før. Det gælder både om didaktik og pædagogik.

Vi er nogle store teams, og det gør, at vi er nødt til at lære af hinanden og udvikle os både fagligt og personligt.

• Hvorfor skal jeg søge job/praktik på Lysholm?

Fordi Lysholm er et godt sted at være! Og der er mulighed for udvikling. Det er et super givende arbejde.

Fysioterapeut:

• Hvorfor er Lysholm et godt sted at arbejde:

Lysholm er en verden for sig med plads til alsidighed, forskellighed, personlighed, dynamik, rigiditet, fleksibilitet, forandring, udvikling, stilstand, fremskridt og meget andet.

Lysholm er en verden, hvor man som medarbejder er med til at skabe den rette platform for den enkelte elev og det rette fællesskab for alle elever.

Ingen dage er ens på Lysholm, og det gør arbejdsdagen spændende og levende.

Det tværfaglige samarbejde giver en kæmpe styrke i hverdagen og en følelse af, at den faglighed, vi hver især kommer med, er en brik i et større puslespil. Det giver en tryghed, at der altid er nogle andre, man kan spørge til råds, hvis egne spidskompetencer ikke rækker i en given situation.

Der er stor respekt for hinandens fagligheder og en kæmpe tiltro fra kollegaer og ledelse til, at vi hver især løfter vores opgaver individuelt og i samarbejde.

• Kan du give et eksempel på, hvad der gør Lysholm til en særlig god arbejdsplads:

At alle, både voksne og elever, har deres værdi og er en vigtig brik i det store puslespil. At man som medarbejder får følelsen af at kunne gøre en forskel og være med til at skabe de rette rammer for den enkelte elev.

En virkelig god atmosfære baseret på tillid og respekt.

• Hvordan har du udviklet dig fagligt ved at arbejde på Lysholm:

Jeg har fået en meget bredere forståelse for specialområdet i mit arbejde på Lysholm. Jeg udvikler mig ikke kun monofagligt, men lærer også utroligt meget af mine tværfaglige kollegaer og eleverne omkring pædagogik, læring, tilgang, prioritering, justering, modifikationer, kompromisser m.m.

Jeg har virkelig fået en forståelse for, hvor stærkt og vigtigt et tværfagligt samarbejde er for at kunne tilbyde vores elever det, som er vigtigst for den enkelte. Jeg kan faktisk ikke længere forestille mig et job uden en tværfaglig vinkel på opgaverne.

• Hvorfor skal jeg søge job/praktik på Lysholm:

Hvis du gerne vil have udvidet din menneskelige horisont og udviklet din faglighed i en ,mere specifik og eller bredere retning. Hvis du kan lide en dynamisk og aktiv hverdag, hvor du skal være omstillingsparat og have de kreative løsninger ved hånden.

Fordi Lysholm ganske enkelt er en spændende, alsidig og livsbekræftende arbejdsplads.

Pædagogisk assistent i udskolingen:

• Hvorfor er Lysholm et godt sted at arbejde:

Jeg har nogle dejlige og fantastiske kollegaer og så længe jeg trives i mit team, er Lysholm et godt sted for mig. Jeg bliver glad af at gå på arbejde.

Det er dejligt at være med til at gøre en forskel for børnene. At give dem en stemme og udvikle sig.

Vi giver plads til hinanden uanset faggrupper. Du kan komme igennem med din viden og bliver lyttet til. Det er du også som medhjælper, og det er værdifuldt for alle.

• Hvordan har du udviklet dig fagligt ved at arbejde på Lysholm:

Det ,at vi er så meget fælles på tværs af faggrupper, gør, at vi lærer af hinanden. Min baggrund i tillidshverv giver mig viden gennem konferencer. Her er mulighed for en bred udvikling både fagligt og personligt.

• Hvorfor skal jeg søge job/praktik på Lysholm:

Fordi Lysholm giver plads til mange ting. Her er åbenhed og plads til at være dig og prøve det af, du kommer med.

Pædagog indskoling:

• Hvorfor er Lysholm et godt sted at arbejde?

Alt er nært. Terapeuterne er nære, ledelsen, vores pedel: Alle er tæt på! Et stort bankende hjerte, hvor alle er tæt på. Det er trygt altid at kunne få hjælp. Alt er inden for rækkevidde. Kan godt lide tonen i huset, her tales på en måde, så alle ville kunne overhøre det og synes, det var en rar samtale. Høj grad af hjælpsomhed. Alle kan hjælpe alle også på tværs af klasser og faggrupper. Her er potentiale for kaos, men på trods heraf er her ro, og vi har en fælles puls i huset.

Nogle gange når man står i en vanskelig situation med et barn, oplever jeg stor respekt fra kollegaer og en tryghed i at vide og opleve, at vi har øje for hinanden og giver tegn til hinanden om, at ”jeg er lige her, hvis du har brug for hjælp.”

• Hvordan har du udviklet dig fagligt ved at arbejde på Lysholm

Alt er inden for rækkevidde! Vi har så mange interne ressourcer, og alle er ivrige for at dele deres viden. Man får små intro kurser f.eks. fra IKT, TTT, ergonomi osv. Her er en lind strøm af faglig sparring, vi er mange i et team, som byder ind. På daglig basis udvikler vi ideer til, hvordan den enkelte elev får mest muligt ud af undervisningen.

• Hvorfor skal jeg søge job/praktik på Lysholm

Det skal du, fordi du er ægte interesseret i målgruppen og har sat dig ind i, hvad det er for en skole. Det er ikke for at skræmme nogen væk, men Lysholm er et meget særligt sted. Du kan være sikker på at udvikle dig fagligt, blive fulgt tæt og få hjælp, når du har brug for det.